محققان زیست شناسی میکروارگانیسم های خاکزی موسسه «ماکس پلانک»آلمان، ژن هایی را شناسایی کردند که به عامل بیماری سیاهک ذرت توانایی زنده ماندن در درون گیاه را می دهند. به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، این محققان با بررسی در میان هفت هزار ژن قارچ Ustilago maydis، ژن هایی را یافتند که به قارچ این امکان را می دهدکه بدون کشتن گیاه میزبان، پارازیتیسم خود را ادامه و در درون گیاه بقاء یابد. به گفته این تیم که متشکل از 80 دانشمند از سراسر دنیا است، شاید این ژن ها به قارچ بیماری زای مذکور در اختلال سیستم دفاعی گیاه کمک می کنند. به گزارش پایگاه گیاهپزشکان ایران، محققان هم اکنون امیدوارند که نتایج مطالعاتشان را به سایر قارچ هایی که مانند U.maydis به حیات گیاهان وابسته اند تعمیم دهند.
نظرات 4 + ارسال نظر
ladybird چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 02:19 ق.ظ http://www.namehaiedeltangi.persianblog.com

سلام..من خیلی خیلی به طور اتفاقی به وبلاگ قدیمیم که فکر میکردم حذفش کردم اما نکرده بودم سر زدم..و آخرین کتمنتها رو خوندم و با کامنت شما روبرو شدم..خیلی خوشحالم که با کسی آشنا شدم که رشته خاک رو ترویج میکنه...متاسفانه من از رشته تحصیلیم بیزارم شاید با وبلاگ شما علاقه ای در من ایجاد بشه..خوشحالم و باز هم میام.

پیمان چهارشنبه 20 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:35 ق.ظ http://paymanderakhshan.blogfa.com

سلام
مطالب کامل وجالبی ارائه نمده اید

تبادل لینک نیز عمل مفیدی است برای افزایش بازدید کنندگان واطلاع رسانی بیشتر افراد در زمینه مورد بحث

امین جمعه 22 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 11:45 ب.ظ http://tolidategiahy.persianblog.com/

الهه جمعه 29 تیر‌ماه سال 1386 ساعت 12:12 ق.ظ

سلام
خوش میگذره
چه خبر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد